Kapustová diéta

Kapustová diéta je vychýrenou kvôli finančnej nenáročnosti, ľahkej dostupnosti a vďaka minime kalórií (náš denný príjem kalórií sa skreše na 800-1000 kalórií). Kapusta obsahuje veľa vitamínov A, B1, B2, C a E, rovnako ako antioxidanty. Kapusta je bohatá na vápnik, železo a draslík, neobsahuje však takmer nijaké bielkoviny či zložité sacharidy. Kapusta má vplyv na zrážanlivosť krvi a trávenie.

 

vyskúšajte proteinovú diétu ketofit

 

Ako prebieha kapustová diéta?

Populárna kapustová diéta patrí medzi „crash“ diéty. Jedná sa o radikálnu redukciu  energetického príjmu, konzumovaním nízkokalorickej kapusty s presne stanovenými kombináciami povolených jedál. Počas týždenného stravovacieho plánu kapustovej diéty dochádza k prečisteniu organizmu a zbaveniu niektorých škodlivých látok. Rýchla diéta si zakladá na krátkom, pravidelnom a prostom stravovaní sa.

 

7 dní s kapustou

Kapustová diéta využíva veľa zeleniny. Základom tejto týždennej diéty je kapustová polievka, popri ktorej môžeme pojedať niektoré jedlá a potraviny.

Prvý deň: Vyhýbate sa banánom a pojedáte akékoľvek iné ovocie, pite veľké množstvo nesladenej vody a celý deň si vyhraďte na pojedanie kapustovej polievky.

Druhý deň: Surovou zeleninou zamieňate ovocie, inak stále pokračujeme celodenne s kapustovou polievkou. Večeru môžeme ozvláštniť varenými zemiakmi s bylinkovým maslom.

Tretí deň: Počas tretieho dňa si môžeme dovoliť kombinovať ovocie aj zeleninu, pričom pravidelne pijeme vodu. Kapustová diéta tvorí stravovací pilier.

Štvrtý deň: Kapustovú polievku obohatíte o hovädzie mäso. Štvrtý deň je vskutku krízový, pretože chuť na sladké je čoraz väčšia.

Piaty deň: Do jedálnička okrem tradičnej kapustovej polievky pridávate hnedú ryžu, ryby a nemastné kuracie alebo hovädzie mäso.

Šiesty a siedmy deň: Pokračujete v pojedaní kapustovej polievky, chudého mäsa a akejkoľvek zeleniny (vyvarujte sa tej s vysokým obsahom uhľohydrátov)

 

Kapustová polievka

Existuje veľa receptov na kapustovú diétu, niekedy prezývanú aj „tukožrútska“ polievka. Recepty sú nenáročné a zvládnuteľné kýmkoľvek, stačí ak si zaobstaráte 200 – 300 g bielej hlávkovej kapusty, 200 ml kyslej smotany, 100 g zemiakov, nezabudnite na masť a lyžicu paradajkového pretlaku, ďalej 1 veľkú cibuľu a hladkú múku na zahustenie. Okrem spomenutých ingrediencií budete potrebovať aj rascu, soľ a vodu.

Nakrájanú cibuľu osmažíte na masti, následne k nej prihodíte nakrájanú kapustu a rascu. Zmes osolíme a opražíme, pričom ju ešte aj zasypeme hladkou múkou. Medzi tým si nakrájame zemiaky. Po chvíľke kapustu zalejeme vodou a pridáme už nakrájané zemiaky, ktoré uvaríme domäkka. Paradajkový pretlak a kyslá smotana nám slúžia na dochutenie.

Polievka sa konzumuje v neobmedzenom množstve. Uvedené gramáže sú len orientačné, množstvo surovín si môžete zvoliť podľa vlastného uváženia a chuti. Pozmenená gramáž nemá žiadny vplyv na konečný výsledok kapustovej diéty.

 

Nevýhody kapustovej diéty

Ako ste si stihli všimnúť, jedálniček v prípade kapustovej diéty nie je taký pestrý a bohatý, na aký sme navyknutý. V priebehu týždňa by malo dôjsť k úbytku na hmotnosti 3 – 5 kg, avšak častejšie sa stretávame s negatívnejšími skúsenosťami ľudí, držiacich túto diétu, ktorí po 2 – 3 dňoch neschudli ani kilo, za to sa vyhladovali a pripravili organizmu poriadny úder pod pás.

Týždenná konzumácia kapustovej polievky s nedostatočným priestorom pre získanie potrebných výživných látok znamená pre organizmus naozaj veľký zákrok a nezaobíde sa bez menších či väčších komplikácií. Nedostatočný energetický príjem počas tohto týždňa oslabuje organizmus, hrozí tiež riziko dezorientácie, malátnosti a obávaný jo jo efekt, o zvýšenej plynatosti neradno ani hovoriť. Mnohí preto používajú kapustovú diétu len na detoxikáciu počas prvých 3 dňoch, po ktorých sa vrátia do zabehnutých koľají. Tí, ktorí si zvolia týždenný variant kapustovej diéty obvykle potrebujú promptne „zhodiť“ pár kíl navyše.

 

čo jesť po svičení

 

Kapustová diéta preto nie je vhodná na dlhodobý spôsob redukcie hmotnosti, pretože sa jedná o radikálne obmedzenie príjmu potravy, čo má za následok rýchly, ale predovšetkým nezdravý úbytok hmotnosti. Organizmus sa síce zbavuje škodlivín, ale zároveň aj živín potrebných pre život, rovnako aj vody naviazanej v organizme. Trpia hlavne naše svaly, kvôli nedostatku bielkovín.

Faktom zostáva, že kapustová diéta do určitej miery skutočne funguje, kvôli priškrtenému kalorickému príjmu. Enormné množstvo kapusty však spôsobí, že po týždni nebudete môcť kapustu ani cítiť. Po ukončení tejto drastickej diéty sa musíte hneď vrhnúť na cvičenie a vyváženú, plnohodnotnú stravu, inak nastane jo jo efekt.

Kapustová diéta
3.59 (71.71%) 41

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *