Koľko schudnem za týždeň?

Koľko sa dá schudnúť za týždeň? To je otázka, ktorá trápi veľmi veľa ľudí, najmä žien. Univerzálna odpoveď neexistuje, hoci samozrejme sú rôzne diéty alebo programy, ktoré sľubujú chudnutie 1 kg, 2kg alebo aj 5kg za týždeň. Dôležitých je však viacero faktorov, napríklad to, z akej hmotnosti idete chudnúť, aký bol Váš životný štýl a životospráva a aký máte metabolizmus. Čiže vlastne to, aké sú veľké rezervy a aké sú rýchle možnosti tela.

 

vyskúšajte proteinovú diétu ketofit

 

Záleží aj od toho, kde je štartovacia čiara

Nie je problém napríklad schudnúť za týždeň 2 kilá alebo aj 5 kíl v prípade, že ste sa prejedali, takmer nehýbali, jedli vysokokalorické jedlá a pili sladené a veľmi energetické nápoje. Popravde, v tomto prípade je ideálne a zdravé schudnúť za týždeň presne toľko, koľko sa len dá, pretože takýto životný štýl a životospráva vedú jedine tak na operačnú sálu, ku kardiológovi alebo na gastroenterológiu.

Chudnutie za jeden týždeň však v tomto prípade nespraví zázraky, hoci samozrejme, viditeľné výsledky sa dostavia. To, koľko je organizmus schopný za jeden týždeň schudnúť, záleží najmä od toho, aká bola štartovacia hodnota. Ak ste mali príliš nezdravý životný štýl, nie je to veľké umenie. Naopak, pokiaľ sa snažíte pravidelne pohybovať a nejesť priveľa tučných či vysokokalorických jedál, aj chudnutie tempom kilo za týždeň je úspechom.

 

  • Otázka, koľko môžem schudnúť za týždeň, je trocha zavádzajúca, pretože každý, kto to myslí s chudnutím vážne, nemôže čakať, že za týždeň, dva týždne alebo mesiac dosiahne „zázrak na počkanie“
  • Dôležité je aj počas akéhokoľvek chudnutia dostávať do tela potrebné živiny, minerály a vitamíny, čiže hladovkou sa nič nevyrieši a príde jedine tak k jojo efektu
  • Chudnutie hocikoľko kg za týždeň nie je len otázkou na obmedzenie príjmu, ale aj na zvýšenie výdaju kalórii a energie

 

Nasledujúca tabuľka ukazuje, koľko sa dá v ideálnom prípade schudnúť a za aký čas:

Doba od začiatku chudnutia Možný úbytok hmotnosti v ideálnom prípade
Týždeň 1-2 kg
Dva týždne 2-3 kg
Mesiac 5-6 kg
Pol roka 10 kg

 

Rýchle chudnutie za týždeň – krátky návod

Faktom je, že ak sa niekto rozhodne pre redukciu váhy a vie, že je to len dočasné, má po ruke niekoľko možných spôsobov. Jedným z nich je napríklad takpovediac týždeň nejesť, ale väčšinou táto cesta nevedie k ideálnemu výsledku. Existuje viacero diét zameraných napríklad na nízke kalórie a v tomto prípade je možné nejaký ten centimeter a kilo aj v priebehu pár dní schudnúť. Ide však o rýchle riešenie a nie zdravé chudnutie za týždeň.

Nízko kalorická diéta nie je dlhodobo udržateľná, ale je účinná. Nie je ale vhodná pre ľudí s obrovskou nadváhou nad 20kg, pretože by mohla spôsobiť zdravotné ťažkosti. Hlavnou myšlienkou diéty je vylúčenie sacharidov alebo ich minimalizovanie v strave. Strava musí obsahovať naopak veľký podiel bielkovín, vlákniny, minerálov a stopových prvkov. Počas dňa sa je len trikrát denne a to nízkokalorická a proteínová strava.

Taktiež treba vypiť za deň aspoň 2 litre čistej vody, môžete aj čaj alebo kávu, ale bez cukru. Aspoň trikrát za daný týždeň je potrebné mať pohyb, napríklad rýchlu chôdzu alebo beh. Treba úplne vynechať pečivo, sladkosti, ale aj ovocie. Jesť môžete napríklad vajíčka, paradajky, nízkotučné jogurty, papriku, veľmi chudé mäso, ryžu, papriku, ale pozor na syry, tým sa radšej vyhýbajte. To, koľko kíl sa dá schudnúť za týždeň v prípade takéhoto jedálnička, je ale veľmi individuálne, no ide o jeden z najefektívnejších spôsobov.

 

Pozor ale na tieto chyby:

  • Nepreháňajte to s fyzickou záťažou, keď napríklad chcete behať, tak len jemne, pretože inak začne telo pracovať na svalový dlh a tým sa chudnutie a spaľovanie tukov skôr spomalí
  • Nevynechávajte večeru, pretože prísun jedla musí byť pravidelný aj kvôli metabolizmu a aj kvôli tomu, aby ste mali energiu na pravidelný pohyb
  • Po skončení tejto týždňovej diéty je najlepšie, ak sa zamyslíte aj nad dlhodobejšími možnosťami efektívneho chudnutia a kontroly hmotnosti cez trvalú zmenu životosprávy

 

Zdravé a optimálne chudnutie za týždeň, 2 týždne, 3 týždne…

Chudnutie za dva týždne je samozrejme efektívne pri vyššie spomenutej metóde, dokonca takto sa dá lepšie schudnúť aj za 3 týždne, avšak dlhodobo to nie je udržateľné. Preto je skôr na mieste otázka, ako schudnúť zdravo, optimálne a s prihliadnutím na dlhodobú udržateľnosť. Tu už nie je odpoveď tak úplne jednoznačná a neexistuje ani jednoduchý recept, ktorý by fungoval u každého.

Kto chce chudnúť zdravo, obvykle za prvý týždeň sa to dá o 1 až 2 kg, samozrejme podľa toho, aká bola jeho životospráva a životný štýl pred začiatkom chudnutia. Za dve mesiace rozumnej redukčnej diéty v kombinácii s pravidelným pohybom a cvičením sa dá schudnúť zdravo najviac 5 kg. Po štyroch mesiacoch to môže byť 10 kg, avšak po tomto čase už obvykle klesá účinnosť. 15 kg sa dá bez zdravotných problémov totiž schudnúť za 10 mesiacov až rok.

 

Prečo je lepšie radšej chudnúť pomaly?

  1. Zmena stravovania by mala byť postupná, pretože rýchle a šokové zmeny navádzajú organizmus na to, aby sa bránil a to napríklad pocitom nadmerného hladu, čo veľa ľudí nevydrží a vráti sa k starému spôsobu života
  2. Rýchle riešenia obvykle spomaľujú metabolizmus a to vedie k spomaleniu aj chudnutia, takže udržateľné je tempo práveže menšími zmenami, ktoré naopak metabolizmus zrýchlia
  3. Ruka v ruke s chudnutím okrem zmeny stravovania ide aj zmena pohybu smerom k väčšej aktivite; v tomto prípade je najlepšie začať pravidelným pohybom napríklad chôdzou a postupne pridávať cielené cvičenie a fyzické aktivity

 

čo jesť po svičení

 

Pozor najmä na zdravie

Pri akomkoľvek chudnutí je dôležité mať v prvom rade na pamäti zdravie. To znamená, neustále dodávať telu potrebné látky potrebné pre jeho výživu. Aj preto napríklad nízkokalorická diéta nie je vhodná na dlhodobé používanie, ale len krátkodobo, ak napríklad potrebujete na nejakú akciu schudnúť do oblečenia. V prípade dlhodobejšieho chudnutia je to najmä o tom, ako sa lepšie stravovať a následkom toho je optimalizácia hmotnosti.

Ak máte nadváhu, môže sa stať, že skúsite napríklad chudnutie na mesiac. Áno, môžete zhodiť aj 5 alebo viac kilogramov, no očakávať, že toto tempo Vám vydrží aj ďalej, je ilúziou. Telo sa totiž najskôr zbavuje látok a energie, ktorú aj veľmi rýchlo naberie, napríklad dochádza k odvodňovaniu, prípadne k spaľovaniu sacharidov. Keď teda prestanete s krátkodobým chudnutím, tieto látky sa do tela znova vrátia a dostaví sa tzv. jojo efekt.

To nie je samozrejme ani zdravé a ani efektívne. Je teda niekoľko dôležitých zásad, ktorých sa treba držať pri akomkoľvek chudnutí, či už ide o rýchlejšie chudnutie alebo naopak dlhodobejšie zmeny:

  • Základom je dlhodobá zmena jedálnička – vynechať kalorické potraviny, sladené nápoje, mastné jedlá, priveľa živočíšnych tukov, sladkosti a podobne
  • Okrem zmeny jedálnička treba dať pozor aj na nápoje – vhodné sú čistá voda alebo mierne minerálna voda, zelený čaj a kofeín nemusíte vynechávať
  • Pohyb, pohyb, pohyb – to je nemenej dôležité ako zmeny v stravovaní, pretože treba zvýšiť výdaj energie a to najmä pravidelným pohybom ako je chôdza, beh alebo iné aktivity
  • Nepreháňajte to s cvičením na kardiostrojoch alebo s posilňovaním či brušákmi – týmto spôsobom ešte nikto neschudol, pretože všetko chce svoj čas; áno, kardio je síce v rámci fitness centra populárne, ale nie jediné riešenie a príliš exscesívne cvičenie naopak organizmus vyčerpá a ten potom znova zhromažďuje zásoby energie
Koľko schudnem za týždeň?
3.4 (68%) 15

Diskusia

  1. Jakub says:

    Máte tam chybu, mám 13 rokov ale už aj ja viem, že 2 mesiace sa píše “dva” mesiace a nie “dve” mesiace, pretože je to ten mesiac.
    Ale inač ďakujem, pomohli ste mi.

  2. kaja says:

    a cvičím dosť aktívne, najmä kvôli váhe. môj problém však bol, že asi po 3mesiacoch cvičenia s fitness trenerom mi váha jednoducho zastala a mesiac s nechcela pohnúť. po vyskúšaní rôznych zmien v stravovaní a rôznych dietach som napokon vyskúšala chilli burner tabletky, síce boli drahšie, ale … po dvoch týždňoch mi váha začala klesať (samozrejme v spojení s cvičením). neskôr som začala tabletky kombinovať so sušenými chilli, chvíľu trvalo, kým som si na novú chuť v strave zvykla. teraz jedávam chilli papričky pravidelne, príde mi o hodnejšie ako dieta, pomáha mi pri trávení.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *