KetoDiet

Koncept KetoDiet je založený na tzv. „proteínovom šetriacom modifikovanom pôste“, ktorý laicky prekladáme ako princíp zníženého príjmu sacharidov a tukov za súčasného navýšenia konzumácie bielkovín. Telu sa teda zamedzí prístup k primárnemu zdroju energie (cukry a škroby) a nastáva spaľovanie už uložených zásob tukov. Následne sa spustí tzv. ketóza, kedy ľudské telo nepociťuje hlad a potrebu jedenia. Počas ketózy sa produkujú ketolátky, ktoré sa odplavujú von z tela močom. Prítomnosť ketónov je možné zistiť pomocou indikačného papiera.

 

vyskúšajte proteinovú diétu ketofit

 

Na čom sa zakladá?

KetoDiet je česká značka, pohybujúca sa v oblasti proteínových/bielkovinových diét. Základom tejto diéty sú Keto produkty, ktoré tvoria Váš jedálniček. Diétnik má na výber z proteínových jedál a nápojov vo viac ako 10 príchutiach podľa vlastnej voľby (napr. vanilka, jahoda, banán, višňa, kokos, oriešok, hruška…), ďalej si môže zakúpiť proteínové omelety, kaše a tyčinky. Tieto jedlá obsahujú menej cukrov a tukov, ale naopak majú zvýšenú hladinu bielkovín, s pridanými vitamínmi a Omega 3 a 6 mastnými kyselinami.

Počas diéty musíte dodržiavať aj pravidelný jedálniček, denne pozostávajúci z 5 porcií, kombinujúc Keto produkty s vybranými potravinami podľa fázy chudnutie, v ktorej momentálne zotrvávate. Chudnutie prebieha v 3 fázach, ktorých hlavný rozdiel spočíva v pomeroch Keto jedál k ostatnému jedlu. Pomer týchto jedál sa určuje v závislosti od hmotnosti človeka.

 

Aké sú fázy diéty?

Za najrýchlejšiu fázu považujeme 1. fázu, ktorou sa začína proces chudnutia prostredníctvom ketózy. Konzumujeme 5-krát denne spomínané proteínové Keto jedlá, ktoré v ďalších fázach nahrádzame bežnými jedlami, ktoré sú bohaté na bielkoviny. Začína sa obdobie bez pečiva, cereálií, ovocia, džúsov, zemiakov, ryže a väčšiny mliečnych výrobkov spolu so sladkými nápojmi.

Stabilizačná 2. fáza pripravuje organizmus na návrat ku komplexnému stravovaniu. Diétnik pojedá 4-krát Keto jedlo a môže si dovoliť pridať 1 bežné jedlo s dostatočným obsahom proteínov. Bežným jedlom sa rozumie napr. morčacie, kuracie, králičie, hovädzie, teľacie mäso či divina, ryby, tofu alebo vajíčka, šunku a syr.

Ustálenie hmotnosti sa dostaví v 3. fáze, ktorú nazývame aj tzv. prechodnú fázu k stravovacím návykom. Poslednú fázu diéty netreba podceňovať, pretože hrá dôležitú úlohu v opätovnom spracovávaní organizmu obvyklých cukrov zastúpených v strave. Predpripravené jedlo konzumujeme 2-krát denne, pričom až 3 jedlá denne tvoria zvyčajné jedlá. Okrem povolených potravín z 2. fázy zaraďujeme do menu aj jogurt, sójové mäso a ďalšie druhy syra.

 

Koľko diétu držíme?

Dĺžka diéty je individuálna, závisí totiž od požadovanej váhy, ktorú chcete dosiahnuť. Ak sa redukcia hmotnosti pohybuje do 8 kilogramov, každú fázu dodržiavame 2 týždne, čo znamená, že celý diétny program bude mať 6 týždňov. Trojtýždňovú fázu si môže zvoliť ten, čo chce schudnúť od 8-15 kilogramov. Viac ako 15 kilogramový úbytok váhy sa vyratúva na 4 týždne jednej fázy, takže diétny program predlžujeme na 12 týždňov.

 

Recepty KetoDiet

Na výber máte z rôznych receptov, počínajúc tvarohovými LowCarb cookies, mandľovými pusinkami z lúpaných mandlí a príchuťou oriešok, ale aj kuracím mäsom na indický spôsobom s kurkumou a ďalším korením. Podľa týchto receptov si môžete každodenne variť stravu bohatú na bielkoviny. Špargle, brokolica a ďalšia zelenina tvorí základ týchto receptov. Nájdete medzi nimi recepty vhodné pre všetky fázy Ketodiéty.

 

čo jesť po svičení

 

Názory diétnikov

Finančne náročná diéta, ktorej produkty nie sú ani zďaleka chutné. Správy o „nechutne“ umelej pachuti v ústach spôsobená kokteilami straší diétnikov po všetkých fórach a diskusiách. Najčastejšie sa objavujú príspevky s ponukou na predaj nevyužitých produktov, ktoré diétnici nevyužívali.

Napriek tomu platí, že Ketodiéta naozaj funguje a úbytku hmotnosti sa dočkáte. Otázkou je, či si novo získanú hmotnosť dokážete udržať aj po prinavrátení sa k bežnej strave. Rovnako ako pri iných proteínových diétach hrozí, že telo nebude mať dostatok vitamínov, vlákniny a antioxidantov pre organizmus. Zdravotné problémy sa u každého prejavia rôzne, vo väčšej či menšej miere. Isté je, že Váš žalúdok a tráviaci systém si však bude všetko pamätať a dlho sa bude musieť spamätávať.

KetoDiet
3.4 (67.22%) 36

Diskusia

  1. Monika says:

    Žiadna dieta nezaručuje trvalé zníženie váhy, iba úplná zmena životného štýlu a stravovania a aspoň aký taký pohyb. U mňa fungoval a už viac rokov si držím stabilnú váhu a môžem občas aj zhrešit maškrtenim

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *